Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Nyt bundkort.
 nikolaj512
 Bruger nr.: 33477

Dato:  26.06.10
 Klokken:  13:44
 Kvalitet: 0 (0)
Hej Tweakup!
Først vil jeg lige sige tak, fordi i altid er så hjælpsomme herinde, i har efterhånden hjulpet meget!

Mit bundkort er brændt sammen i min staionære, så nu skal jeg have mig et nyt.
Mit gamle var et asus P5QLPRO.

Jeg har en Dual core E8500 tror jeg nok, og et radeon 3870HD saphirre grafikkort.
Er der nogen der vil linke til noget?

Jeg har planer om at få en vild gaming computer (Battlefield bad company 2 fuld grafik klar computer) når jeg engang får penge til det. Men jeg har hørt bundkort ikke ritig er specielt vigtigt hvis man skal game. Men kan godt være jeg er forkert på den. håber i kan finde noget. jeg har 700 kroner til rådighed.

Forum kategori er Hardware generelt.  Tråd vist 417 gange.  Indeholder 9 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Mighty_Camper
 Bruger nr.: 6638

Klokken:  14:03

arr bundkorte er lidt vigtig.

Det er tros alt den der forbinder alle tingene.

hvis der fx. er nogen ram slotte der kun under støtter PC3-8500 også du køber nogen PC3-10600 ram så får du ikke max udnyttelse ud af rammende.

og det samme med PCI-E slottende, hvis du nu ville køre SLI/crossfire er der nogen bundkort som kun kan klare 8x istedet for 16x

så bundkorte er vigtig.

---
Jeg er ordblind, hvad er din undskyldning?
Windows Vista, Slows our world down....

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 nikolaj512

Klokken:  14:05
Kan du eventuelt linke til et godt bundkort til de specs jeg har sagt? :)

Svar #4 Kvalitet: 1 (1)   skjul/vis
 Mighty_Camper
 Bruger nr.: 6638

Klokken:  14:09

ville forslå denne
Indsat link

---
Jeg er ordblind, hvad er din undskyldning?
Windows Vista, Slows our world down....

---

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 nikolaj512

Klokken:  14:18
den bestiller jeg hjem. Hvis nogen af jer andre har nogen kritik/foreslag så kom endelig med dem. :-)

Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Alies_Benjamin
 Bruger nr.: 554

Klokken:  23:09

Jamen fornuftig valg, hvis det havde været mig havde jeg nok bare valgt den fra Asus og give den lille smule ekstra, og fået 3 års garanti istedet.

Kender ikke DFI så meget, et asus produkt har jeg sjælet problemer med. :)

Eks.
Indsat link

---
I920 4 Kernet med HT - L3 Cache 6Mb - 64Bit's Fuldblod __ Intel Extreme X58SO _ Kingston 12Gb GDDR3_Radeon EAH5850 - 1GDDR5
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

---

Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 xuser48
 Bruger nr.: 24790

Dato:  28.06.10
 Klokken:  04:24

DFI er langt bedre end Asus. Og en sjædenhed at se det så billigt - de plejer at koste 5-6 gange mere.

DFI svarer til Ferrari, hvor Asus svarer til BMW.

---
Spar din tid - skriv _ikke_ TMS'er til mig.

---

Svar #8 Kvalitet: -1 (1)   skjul/vis
 Alies_Benjamin
 Bruger nr.: 554

Dato:  28.06.10
 Klokken:  09:13

Xuser48.

Hvorfor giver DFI Så ikke 3 år garanti på deres produkter?, jeg ser sådan på det at så må de jo ikke være sikkere på deres ting holder.

Ferrari bmw, jeg ved ikke lige hvor du vil hen med den snak, men hvis ikke du er klar over det så er det samme chipset.. Så tro jeg nok også at det er samme ydelse.

Og hvis det da endelig skulle stå til bilen valgte jeg nok BMW, ferrarien skal konstant til service, og desuden ligge den af lort til på de danske veje, det eneste fedt ved en rød pølse er at pigerne bliver vilde med den.

Næh nej, giv mig noget Tysk mekanik ;)

---
I920 4 Kernet med HT - L3 Cache 6Mb - 64Bit's Fuldblod __ Intel Extreme X58SO _ Kingston 12Gb GDDR3_Radeon EAH5850 - 1GDDR5
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

---

Svar #9 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 xuser48
 Bruger nr.: 24790

Dato:  29.06.10
 Klokken:  11:16

Hvis man ved at tingene holder, skal man give 25 års garanti eller 100 år?

Dengang Mercedes-Benz ikke var til at slide op var der 1 års garanti. Da man havde rettet nogle kilder til massiv rustdannelse i W210 ændrer man den til 25 år.

3 års garanti er en salgsparameter. Den er irrelevant hvis man ved at tingene er i orden.

DFI er toppen til gamere. Tyan er toppen til arbejdsstationer og servere.

Ydelsen af et bundkort er andet end chipset. Udover chipset og BIOS ligger der nogle producentspecifikke løsninger på kortet.

Den eneste Asus har der kommer i nærheden af DFI er ROG-serien.

Jeg har selv Asus (non-ROG). DFI plejer at ligge markant over mit bundkort-budget (det gør ROG også). Det eneste personlige problem jeg har med omtalte DFI-bundkort er CPU-understøttelsen. :-)
Hvis jeg havde en LGA775-CPU, så havde jeg bestilt et lige på stedet.

---
Spar din tid - skriv _ikke_ TMS'er til mig.

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?