Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Guide til spejlreflekskamera
 Dizkoz
 Bruger nr.: 7715

Dato:  16.05.10
 Klokken:  12:50
 Kvalitet: 0 (0)
Hey folkens.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at udvikle min kunnen med mit spejlreflekskamera (Canon EOS 450D). jeg har søgt lidt rundt på nettet, men uden videre held. Derfor vil jeg hører om der er nogle af jer der kender til nogle guides I kan anbefalde. Eller evt. et sted, hvor man kan komme på noget fotokursus.

Håber der er nogle der kan hjælpe :)

Mvh. Tim Madsen

Forum kategori er Foto & Billedbehandling.  Tråd vist 548 gange.  Indeholder 4 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Tha_Messiah
 Bruger nr.: 3226

Klokken:  15:10

Producenterne laver som regel selv fotokurser, de koster bare kassen. Jeg har overvejet det Nikon laver for øvede, men det koster omkring 20.000 kr. og jeg mener ikke at jeg lige har den slags penge, trods jeg har brugt lige så meget på mit eget kamera.

Der er bare 2 ting du skal være klar over, når du køber et spejlrefleks. Det er ikke et kamera du får taget med dig hver gang du tager til fest eller andet, for det fylder og vejer simpelthen for meget. Men når man så får det med sig, så får man også taget nogle kanon billeder (her mener jeg når du har lært at bruge kameraet fuldt ud).

Jeg ville nok lade dig kigge efter EOS 550D eller Nikon's D5000 eller D3000 da det er nogenlunde samme klasse kameraer, og som stadig ikke er alt for dyre. Men spørg ved en fotohandler, der kan du også se kameraerne og prøve dem ad, for at se hvilket der passer dig bedst. De plejer også at være villige til at sætte dig lidt ind i hvad det kan og hvad du primært skal bruge, når du køber sådan et kamera.

---
If one must truly own, one must be a dentist..!
There are 10 types of people in this world, those who know binary, and those who don't.

---

Battlefield 2 Guru!
Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Dizkoz
 Bruger nr.: 7715

Klokken:  15:49
Hey.
Tak for det fine svar. Jeg havde faktisk ikke overvejet at producenterne selv lavede kurser.
Og hvis dit kursus som øvet koster omkring 20.000 kr. Så må der være nogle alternativer til lidt mere acceptable penge.

Med hensyn til kamera, så har jeg allerede købt 450D versionen. Og umiddelbart syntes jeg det passer mig rigtig godt. Der er selvfølgelig nogle fordele ved 500D versionen, men det er ting som jeg sjældent vil bruge.

Mit kamera er beregnet til at skulle tage nogle fede portræt billeder, samt landskabsbilleder osv. Jeg tager jævnligt på bilmesser osv, hvor kameraet også gerne skulle komme til sin ret.

Mvh.

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 AlcoholicA
 Bruger nr.: 19052

Klokken:  20:17

Du skulle tage et kig på fotostart.dk
Dér er der en del guider, og der bliver holdt foto kurser privat ml. brugere osv.

---
Mmmmm beeeeeer-- arrrr
www.runeabj.dk

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?