Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Overkill eller?
 Hovercat
 Bruger nr.: 35269

Dato:  18.03.10
 Klokken:  17:35
 Kvalitet: 0 (0)
Hey Folkens
Jeg er ny her, men håber I vil have lyst til at hjælpe alligevel! Jeg ved købe ny pc, og baserer denne på min 2-3 år gamle computer (skifter stortset alt). Vil gerne prøve en gang, at have en kick-ass computer :) Budgettet var 8-9k.

Jeg har haft en af mine computer kyndige venner fra DTU til at hjælpe mig, og stolede på ham 100% indtil jeg præsenterede setuppet for en af mine andre venner, som er meget mere gaming orienteret. Han mente at meget var galt! Nu håber jeg, at nogen af jer måske ville give jeres besyv med:

Energon - 650W PSU
ASRock X58 Extreme
Core i7 I7-930 8 MB
Kingston ValueRAM 6 x 2 GB (CL7, 1066 MHz)
XFX Radeon HD 5970 Black Edition (2gb)

Derudover har jeg en 500gb 7200rpm HD, ca. 2 år gammel, som jeg ville bruge.

Gamingnørden mener at grafikkortet er helt hul-i-hovedet overkill, i forhold til CPU'en og især rammene - og generelt bare resten af settuppet Derudover mener han at køling er et kæmpe problem, og mener, at jeg skal have et specielt kølersystem for at bruge det.

DTU-vennen mener at standardkølingen i kabinettet er fint (da jeg ikke har tænkt mig at overclocke). Han mener desuden at rammene er udemærkede da CAS-latency er forholdsvist lavt. Han påpeger at grafikkortet har scoret næsten 40% højere i diverse directx11 grafiktests, end 5870'eren.

Jeg har søgt og læst og søgt og læst på nettet, og det virker som om DTU-vennen har ret umiddelbart, men vil meget gerne høre jeres mening! Det er mange penge at skulle bruge, og de skulle helst være brugt ordentligt!

Håber I kan hjælpe!

Mvh

Forum kategori er Hardware generelt.  Tråd vist 767 gange.  Indeholder 5 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Fritsen
 Bruger nr.: 20890

Klokken:  18:15

"Gamingnørden" har i hvert fald ikke ret - han er nok snarere misundelig :P

Jeg ville nok have ændret nogle ting i konfigurationen, hvis det var min maskine, men hul i hovedet er den i hvert fald absolut ikke.

---
Google is your friend... ;)
Indsat link

---

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Hovercat
 Bruger nr.: 35269

Klokken:  18:18
Hvad ville du ændre? Lad mig høre? :)

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Tha_Messiah
 Bruger nr.: 3226

Klokken:  21:30

Jeg ville tage et HD 5870, for jeg syns ikke det er pengene værd at tage et kort med 2GPU'er når det stadig ikke er alle spil der understøtter det. Så skal man virkelig gå op i de få der rent faktisk gør, før det tilnærmelsesvist kan retfærdiggøres.

Men vælg et andet mærke bundkort, et Gigabyte eller DFi eller noget i den stil. Det koster lidt mere, men er også kvalitetsmæssigt bedre, og det giver som regel også lidt mere ydelse at få et kort i den lidt dyrere ende. Det har jeg erfaret med mit X48, med spring fra P35, ellers samme computer. Jeg har fået mindst 20% mere ydelse ud af mit hardware, med kun bundkort som ny del, og uden yderligere tweaks, så der er faktisk noget at hente.

Bare mine 25 øre.

---
If one must truly own, one must be a dentist..!
There are 10 types of people in this world, those who know binary, and those who don't.

---

Battlefield 2 Guru!
Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Fritsen
 Bruger nr.: 20890

Klokken:  21:53

1. Hvis du går ud og bruger så relativt mange penge på hardware, så ville jeg klart vælge en strømforsyning af lidt bedre kvalitet. 650watt er nok meget passende, men det kan ikke svare sig at risikere ustabilitet, støj, unødigt strømforbrug eller begrænset levetid, alene for at spare de 2-300kr. Jeg siger ikke at den PSU i har fundet er ringe, blot at det kan gøres bedre.

Jeg ville vælge en Corsair TX650W:
Indsat link

2. Socket 1366 CPU/bundkort er efter min mening ikke pengene værd, med mindre du har et ønske om at kunne opgradere ganske seriøst inden for kort tid, eller primært bruger PC'en som workstation til tunge beregninger, grafisk arbejde eller lign.

Core i7 er stadig det bedste valg, men jeg ville vælge en socket 1156 løsning - der får du mere eller det samme, for færre penge, når du vil game.

3. Jeg ville til en hver tid gå udenom AsRock bundkort. De er efter sigende blevet meget bedre med tiden, men jeg har haft så mange problemer med deres tidligere modeller, at jeg simpelthen afskyr det skrammel, og gerne giver et par hundrede kroner mere for et kort fra en anerkendt producent som Asus, Gigabyte eller lign.

Jeg vil derfor foreslå noget i den her stil:

Strømforsyning = Corsair TX650W
Indsat link

Bundkort = ASUS P7H55
Indsat link

CPU = Core i7 860
Indsat link

RAM = Kingston HyperX 4x2GB (CL9, 1600Mhz)
Indsat link

Det kan måske se ud som om jeg vil ændre alt, men reelt set er det mindre justeringer. Det er stadig Core i7, 650watt PSU og masser af Kingston RAM, kombineret med et kick-ass grafikkort – det er bare en del billigere og en del mere ”langtidsholdbart”… :)

Kunne forestille mig at du vil stille en række spørgsmål til den konfiguration jeg har opstillet, så kan lige så godt prøve at besvare dem med det samme… :D

"Er 8GB RAM nok?"
- Ja, til gaming er det rigeligt. Jeg har endnu ikke oplevet et spil der reelt set kunne udnytte mere end ca. 4-5 GB, selv på max detail.

"Får jeg ikke en lavere ydelse, når jeg går fra socket 1366 til 1156, og dermed fra tripple-channel til dual-channel RAM?"
- Jo, selvfølgelig, men det er alligevel minimalt, og det er tvivlsomt om du overhovedet kan mærke forskel på den front. RAM-båndbredde er efter min mening stærk overvurderet, og jeg vil gætte på at den lavere båndbredde vil koste dig i omegn af 1-3% ydelse i spil. Til gengæld er prisforskellen til at få øje på.

Håber du kan bruge mit input til noget :)

---
Google is your friend... ;)
Indsat link

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?