Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Hjælp til upload php script
 kasbas91
 Bruger nr.: 23020

Dato:  18.03.10
 Klokken:  12:56
 Kvalitet: 0 (0)
Hej, jeg vil gerne have sådan at jeg kan uploade billede, og det bliver gemt, og det kommer til at sidde i headeren af siden.

håber i kan hjælpe mig.

I må skrive hvis i ikke forstår det..

Men kan man finde et script et sted som kan det.

Forum kategori er Webdesign & Grafik.  Tråd vist 546 gange.  Indeholder 7 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 kasbas91

Klokken:  13:02

KAn man få den til at insætte billedet i en css fil

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Fommy
 Bruger nr.: 8323

Klokken:  14:20

Mht. upload kan du hente hjælp her: Indsat link
Det er et godt sted at starte, så du får forståelsen for hvad det er du sidder og laver.

---
Kabelrod og mere lys

---

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 kasbas91

Klokken:  14:37

Okay tak for hjælpen.

Har lige et hurtigt spørgsmål,

Jeg har en side, som cms, jeg selv har prøvet at lave.
Og jeg har en formular der kan slette sider ved at intaste id i den. Men inde i databasen, hopper den rundt i id, kan man ikke få den til at starte fra 1 2 3 4 5 osv, istedet for når man har slette en side og oprettet en ny, så hopper den op på fx id 11...

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Fommy
 Bruger nr.: 8323

Dato:  20.03.10
 Klokken:  22:18

id feltet er sikkert sat til auto increment og det er unikt.
Så når du er startet fra 1, 2, 3 osv. og så sletter et id, vil den altid forsætte der hvor den kom fra, netop fordi dette felt er unikt.

---
Kabelrod og mere lys

---

Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 kasbas91

Dato:  21.03.10
 Klokken:  00:17

Ja men kan man få den til at køre sådan her, 1, 2, 3 og jeg sletter nummer 5, og vil derfor tilføje en side, og den kommer til at hede nummer 5, altså den erstatter det slettet id med det samme når man tilføjer en side, hvis i forstår.

fordi jeg har oplevet at når jeg sletter en side via en funktion i php og mysql, så går der helt kage i den når jeg vil tilføje en side.

Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 cazaa
 Bruger nr.: 7412

Dato:  22.03.10
 Klokken:  00:38

#6 jo det kan du godt lave.

Har lige strikket et script til dig:

$startId = 0;

$checkIfIdExists_res = mysql_query("SELECT id FROM table WHERE id = '$startId'");
while(mysql_num_rows($checkIfIdExists_res) !== 0) {

$checkIfIdExists_res++;
$checkIfIdExists_res = mysql_query("SELECT id FROM table WHERE id = '$startId'");

}

Variablen $startId vil nu være det mindst mulige unikke id, som du kan bruge når du sætter en ny række ind.

Det kan være nødvendigt at sætte en ORDER BY ind i mysql forespørgslen, hvis din server ikke automatisk starter fra 0 og går opefter.

---
læs min blog på Indsat link | www.facebook.dk/cazaadotdk
Indsat link | www.mobil-stuff.dk | Indsat link

---

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?