Jeg har en side, som cms, jeg selv har prøvet at lave.
Og jeg har en formular der kan slette sider ved at intaste id i den. Men inde i databasen, hopper den rundt i id, kan man ikke få den til at starte fra 1 2 3 4 5 osv, istedet for når man har slette en side og oprettet en ny, så hopper den op på fx id 11...
id feltet er sikkert sat til auto increment og det er unikt.
Så når du er startet fra 1, 2, 3 osv. og så sletter et id, vil den altid forsætte der hvor den kom fra, netop fordi dette felt er unikt.
Ja men kan man få den til at køre sådan her, 1, 2, 3 og jeg sletter nummer 5, og vil derfor tilføje en side, og den kommer til at hede nummer 5, altså den erstatter det slettet id med det samme når man tilføjer en side, hvis i forstår.
fordi jeg har oplevet at når jeg sletter en side via en funktion i php og mysql, så går der helt kage i den når jeg vil tilføje en side.
Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores
regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.
Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.