Forum menu
  Hardware generelt
  IT i hverdagen
  IT debatten
  Mac & Tilbehør
  Casemod & Styling
  Overclock & Køling
  Foto & Billedbehandling
  Webdesign & Grafik
  Køb & Salg
  Spil & Konsol
  HIFI & TV
  Film & Musik
  Mobil & PDA
  Software & OS
  Events
  Off topic

Reklame

NorthQ

Ansvar
Tweakup tager intet ansvar ved skader forvoldt på hardware ved brug af en driver eller fil fra vores sektioner.

TweakUp tager intet ansvar ved skader på hardware ved brug af guider og artikler på vores sektioner.

Husk tweak og overclocking af computer sker på helt eget ansvar.

Ny bærbar hjælp :d
 Kimyeti
 Bruger nr.: 34444

Dato:  16.03.10
 Klokken:  19:33
 Kvalitet: 0 (0)
Hey tweakers...

Jeg mangler en ny bærbar, da jeg simpelthen ikke kan klarer min gamle bærbar mere (for langsom!). Den skal kun bruges til skole, men jeg vil da ikke benægte at den gerne skal kunne trække lidt spil :P Jeg tænker ikke på Modern Warfare 2 eller andre spil med killer grafik. I bund og grund søger jeg en stabil computer, som er hurtig for guds skyld! :D

Jeg elsker at se "So ein ding" med Nikolaj Sonne, og han er jo en mac-mand som roser Apple til skyerne. Jeg tænke så på om det var sådan en macbook jeg skulle prøve? Hvad synes i?

Håber i kan hjælpe mig, og jeg takker på forhånd. 7-8k har jeg til rådighed :)

Forum kategori er IT i hverdagen.  Tråd vist 620 gange.  Indeholder 15 indlæg.
Svar #2 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 odp
 Bruger nr.: 33891

Klokken:  19:41
´Hey, ville aldrig selv vælge mac, men det er af religiøse årsager ;-)

Har sådan én her, hvis pc´ skulle have interesse..

Indsat link

(med taske)

..

Svar #3 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 [FC]Juleulven
 Bruger nr.: 3834

Klokken:  21:24

hvis du har et bagland der kan hjælpe med Mac, lyst til, at lære en ny måde, at arbejde på så go ahead...

men jeg ville ALDRIG skifte til Mac... der er for stor forskel ...

ang laptop så noget C2D T7700 m/4GB ram, W7 prof ... personligt ville jeg ikke røre zepto, dell med en ildtang...

min preference er Lenovo...

---
er du også it-proff til hverdag?? :-)
Og hvad er det for noget pjat med "dårlig karma at stemms på sig selv" :-)

---

Svar #4 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Smoelf_DK
 Bruger nr.: 31554

Dato:  18.03.10
 Klokken:  10:01
Hey, jeg har været PC bruger ligeså længe jeg kan huske, og for 3 uger siden døde min gamle skolebærbare som var en Pavillion som jeg købte fordi den var relativ billig, og havde et geforce kort.

Jeg valgte så at købe en macbook fordi jeg var godt træt af windows, og jeg må sige at dette har været en af de bedste bærbare jeg har haft længe. 9400M er ikke til det vildeste gaming som du skriver at du ikke skal bruge, men det jeg virkelig er blevet positivt overrasket med mac er batteritiden som er alt imellem 4 og 7 timer, hvilket er virkelig rart at man bare kan smide sig et sted med sin computer og vide at der går mange timer før man skal bruge sin ledning igen.

Men noget af det vigtigste man ofte går på komprimi med når man kigger på ny studie bærbar, og det er tastaturet. Macbook'ens tastatur er en af de bedre, og simpelthen rar at skrive opgave på i forhold til min gamle hp maskine (måske heller ikke på højde med lenovo's tastaturer)

Og som juleulven siger at der er for stor forskel, så må jeg sige at Mac OS er lige til at gå til, og kun tager et par dage at lære. Måden man f.eks installerer programmer på er bare at trække filerne ned i en mappe, også er det installeret. Ingen lange "næste" "næste "næste" bare ligesom at kopiere en fil ind i en mappe, så virker lortet sgu (: meget meget brugervenligt, og super hurtigt.

Jeg er dog tvunget til at have dual boot på den, da mit studie kræver at jeg har en del kemiprogrammer der ikke kører mac, og det virker ligesom windows på hvilken som helst windows computer, og måden man booter til windows på er bare at holde ALT inde, også booter den i windows.

Er klart en fortaler for macbook til studie, selvom jeg kun har haft den i nu 14 dages tid, og er virkelig glad for den.

Så vil varmt anbefale dig en mac, de virker bare (:

Svar #5 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Kimyeti

Dato:  19.03.10
 Klokken:  16:49

Tak for svarene alle sammen :)

Smoelf_DK

Super godt indlæg, der træffede min endelige beslutning :) Hvilken Mac vil du så anbefale? Jeg vil gerne være sikker på, at jeg får den helt rigtige pc :)

Svar #6 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 scn
 Bruger nr.: 6963

Klokken:  17:11

Indsat link
Dete er sjovt hvad man kan opleve på studier. Tjek det først, eller står du måske med noget fint design som du har svært ved at bruge på studiet.

At jeg så syntes at det er sådan ca. snot dumt argumet du har for at skifte til Mac er en anden sag "jeg er fan af en gut og han er Mac-fan, så er jeg det også". Hvis der havde være saglige argumenter, så fint.

---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant

---

TweakUp Crew
Svar #7 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Kimyeti

Klokken:  17:17

Kan du give et direkte link? Det kunne i hvert fald være dejligt :)

Hvor køber man egentaget mac books henne? xD Har aldrig købt en mac før nemlig :P

Svar #8 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Kimyeti

Klokken:  17:23

scn

Det er ikke derfor, at jeg skifter til Mac... For mig at se er Mac OS bare meget bedre end Windows. Uanset hvor jeg kigger, har jeg kun set positive anmeldelser. Ingen lag/frys, og det hele skulle bare kører smooth. Der er jo en grund til at Nikolaj Sonne bliver ved med at sammenligne Mac, og windows. Det er jo fordi at Mac generelt bare er bedre.

Indsat link

Svar #9 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 scn
 Bruger nr.: 6963

Klokken:  17:42

version2.dk/artikel/14156-mac-forbudt-wind ows-tvang-til-hhx-eksamen virkede fint hos mig, men her er linket som tekst streng

Hvad der er bedst afhænger af dine behov. Få dine behov klarlagt, og vælg så system efter det.

Prøv at finde Microstation, Mathcad osv.. til OSX. måske hvis det bare er tekstbehandling man sidder med man har frit valg, men man kommer hurtigt ud i special software hvor det er tvivlsomt om der findes versioner til andet end Windows. Derfor skal du starte med at undersøge dine behov.

Da jeg læste var der en der købte en lille fiks Mac, den var helt vild smart, men han kunne ikke køre de beregningsprogrammer vi skulle bruge, så er det bare et tungt stykke legetøj man slæber rundt på på studiet.

At visse typer oplever BSOD og andre problemer konstant siger mere om deres brug af computeren en hvor stabil Windows er.
På arbejde har vi MANGE maskine som køre fint, og ikke har være reinstalleret i 2-3 år. Det kan man nok ikke sige om mange unges maskiner, men de roder og ødelægger sgu også systemerne mere eller mindre med vilje.

---
SoerenNielsen.dk
discriminating against anything other than someone's annoying personality is simply ignorant

---

TweakUp Crew
Svar #10 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Smoelf_DK

Dato:  20.03.10
 Klokken:  00:08
Det var lige præcis mathcad jeg bla. skulle bruge Windows til, men det slipper jeg heldigvis for efter 3.g her, men apple maskiner kan købes hos humac.dk eller hos eplehuset, eller direkte på apples hjemmeside.

Og hvilken mac du skal have er selvfølgelig efter dit behov, men jeg vil kraftigt anbefale dig at tegne en forsikring på den (:

Personligt klarer jeg mig fint med den hvide macbook, men det kunne godt være at du ville slippe de mange tusinde for at få en processor der er 300mhz hurtigere, og et alu kabinet, det er dig selv der er herre over det (:

Men et must er bare en neoprensleeve og en "brug-din-bærbare-som-kaffekrus forsikring" ;)

Og hvis du tænker.. "Hey gaming... jeg skal da have mig sådan et 9600M GT i min macbook" - jeg tænkte det samme, også lavede jeg regnestykket at for det spring der er fra 9400 til 9600, kan man til samme pris få en i7 stationær med GTX275, samtidig med at du kan købe en macbook. Bærbare er til arbejde (og low-end gaming en gang imellem) - stationære er til gaming (;

Svar #11 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Kimyeti

Klokken:  00:54

scn

Mit behov er en hurtig computer, som er lækker at skrive på + lidt gameing :)

Anyway.... Du nævnte tidligere at en Mac fyr ikke kunne åbne et beregningsprogram. Kan det ikke løses ved at boote Windows på en Mac ligesom på filmen her? Det ville i hvert fald løse det problem :)

Indsat link

Smoelf_DK

Vil det sige at du syntes at Macbook Pro er unødvendig? For det var nemlig sådan en jeg havde i tankerne :)

Svar #12 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Smoelf_DK

Klokken:  08:33
I min øjne er Macbook pro bare lidt mere bling (: for mange flere penge, men det kommer jo an på hvor god kvalitet man er efter, men jo - de er klart meget bedre design hvis man har pengene, det havde jeg bare ikke (:

Og jo - det kan sagtens løses ved at boote i windows (:

Svar #13 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Kimyeti

Klokken:  14:54

Kan en Macbook trækker Call of Duty 4 eller CSS f.eks ? :)

Syntes forresten at det er temmelig plat af Apple, at macbook pro koster 8900 kr., og macbooken koster 7200 kr. Hvad er der så forskellen? De har det samme hardware! Borstset fra at den billige model har mere harddisk plads! WTF! :)

Svar #14 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Smoelf_DK

Dato:  22.03.10
 Klokken:  10:20
Det er aluminiumsrammen der er dyrere åbenbart,
Men Call of duty 4, klarer den sådan på medium settings, og CSS klarer den sagtens ;b

Svar #15 Kvalitet: 0 (0)   skjul/vis
 Kimyeti

Dato:  22.03.10
 Klokken:  15:49

Super... Det var alt hvad jeg skulle vide, takker mange gange :)

Tilføj svar

Husk venligt at vi har nogle ganske klare og enkelte regler her på TweakUp, som du gerne må huske på ved dit svar i denne tråd. Hvis du ikke allerede har læst vores regler, eller er i tvivl om deres indhold henviser vi til at de bliver læst nærmere igennem, for at undgå evt. problemer, hvor forum admins er nødsaget til at blande sig.

Hvis du ikke har noget at skrive til emnet bedes du respektere dette og undlade at kommentere emnet helt, da det oftest ødelægger trådene.

Du kan læse vores regler her: 

Modtag svar på mail ved indlæg?

Ønsker du at modtage indlæg fra en tråd med et emne som interesserer dig, uden selv at komme med indlæg kan du på link herunder tilmelde dig modtagelse af mail ved nye indlæg

Forumtråde

Reklame

NorthQ

Facebook fan

Aktiv Bruger

Gæst

Login.
Navn:
Kode:
Husk login info?
OpenID:
Husk login info?